Olustigt

Hur kan en sak som ena dagen känns så lätt kännas så otroligt oöverkomlig nästa? All den energi jag lägger ner på att straffa mig själv med dumma elaka tankar kunde jag ägna åt något annat. Visste ni att ångesten finns till för att hjälpa människor att fly och inget som vi ska använda oss av för att göra vårat liv komplicerat? Sedan urminnes tider har människan använt ångesten för att fly faror och för att få upp farten om de till exemplel blir jagade. Helt enkelt för att komma undan med livet i behåll. Men nu förtiden använder vi oss av ångesten som ett sätt att hantera känslor på och den ångest som en gång i tiden räddade oss från döden kommer snart leda oss rätt in i den.

Det är mycket just nu. Många tankat flyger omkring inom mig. Jag är så otroligt glad kan inte förstå hur jag någonsin kunde få ha den här turen. Det är kanske för bra för att vara sant, för inte kan det väl vara så att  bara jag ska ha det så här otroligt underbart? Finns det rättvisa med andra ord? Jag hade gett upp hoppet för länge länge sen. Men någon där uppe la sin hand på min axel.

Men bland dessa underbara känslor finns det fortfarande en gnagande känsla som inte låter mig vara ifred. Men jag jobbar på det och med dig vid min sida går det faktiskt lättare. Det som jag tidigare trodde skulle göra det svårare hjälper mig. Jag har alltid känns mig trygg hemma men det är läskigt att vara själv och helt plötligt känns det olustigt att vara hemma. Vill inte vara själv.. Men vad kan egentligen hända, nu är de där igen. Byt ut, förändra och låt mig va! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0