Smått förvirrad

Det är augusti, en sommar månad med många härliga varma sommarkvällar, eller? Hittils har det nu regnat i ungefär 28 agustidagar... Vad händer med den jord som vi så lätt tar förgivet? Förra året, om jag inte minns fel, var september det nya augusti och augusti var ungefär som nu. Ja, jag blir ialla fall lite smått förvirrad. En annan sak som också gör mig förvirrad är när vilja finns men inte styrkan. Oftast brukar ju styrkan och kempetensen finnas men inte viljan. Man måste vilja annars går det aldrig.  Jag vill verkligen så det ska gå, jag behöver bara träna upp min styrka lite till. Antagligen gick jag ut för hårt från början. Men nu ska jag ladda mentalt, ladda om och göra helt rätt, från början till slut. En stärkande promenad är allt som sker idag. En lätt jobbdag och en underbar mysig kväll med PS I love you.. ja det kanske jag gör!

Fast jag borde egentligen, nej det borde jag inte! Vad jag är duktig som gör något som jag tror gynnar mig eller gör jag det? Jag kanske bara skyller på det? Åh, försvinn era malande dumma, dumma tankar... Nu tar vi in nya tankar istället..

Igår var en händelserik dag, hann med både det ena och det andra och värsta lyxigt hade jag det också. Började dagen lugnt och mysigt och for sedan i rasande fart iväg för att få håret klippt. Det är konstigt, först har man hur mycket tid som helst och sen bara flyger tiden iväg. Efter klippningen mötte jag upp mannen som lärt mig allt han kan (tror han já) för att bli bjuden på lunch. Skyndade mig sedan till jobbet och där fick jag stanna tills stägning. Efter jobbet blev det middag på Grappa med pappa och lillbror och även då blev jag bjuden. Så igår var en verklig härlig dag. Som avrundning på den underbara dagen fick jag somna i tryggt förvar. Kan livet bli bättre?

Nu ser jag fram emot att arbetsdagen tar slut och fikan med kusin vitamin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0