Vilken otur

Ibland är det bara så att alla ting är 3 och en olycka kommer sällan ensam. JAg har nämligen haft så mycket oturden här veckan. Men inget ont som inte för nåt gott med sig och jag har faktstiskt haft tur i oturen. Nej nog med ordsårpk och lite mer allvar.
Ja i onsdags blev jag bestulen på min mobil. Så arg var jag och är än idag. men hade sådan tur att jag hade kvar visas nummer på den gamla mobilen så jag blev inte av med alla!
Sen drabbades jag för några veckor sen av muskel och urinvägsinfalamation och fick äta pensilin emot det och så visade det sig att jag var allregisk mot medicinen. Detta resulterade i att jag numer ser ut som en prickig korv! Blä säger jag bara inte alls fin på något sätt! Men äntligen börjar de lägga sig och jag slipper gå med polotröja..
Ja och så det senaste, igår sprag jag ut för att panta burkar och slängde igen dörren utan nyckel! Så jag kunde varit utelåst och behövt ringa en låssmed men även här hade jag tur i oturen och hade i förrgår gett min extranyckel till min Lenita. Och hur stora är de oddsen!? Så jag slapp sova på gatan!
Och så händer det andra olustiga saker i mitt liv just när allt började blir så bra och jag äntligen kunde få ett lite mer strukrureat liv. Känner att jag just nu går och oroar mig en hel massa vilket gör att jag får ont i magen det är nog för att man spänner sig. Vad ska jag bli när jag blir stor?

Nu har jag ju haft mina 3 oturer + lite till så jag hoppas på en ljus framtid.
Någon sa något till mig igår som gjorde mig glad.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0