en tanke så här på kvällen

sitter här i mitt vardagstum som jag verkligen trivs i och kollar på Uggly Betty en serie som jag aldrig kollar på annars och helt plötsligt fick jag bara en tanke. Något som jag värderar högt hos mig själv. Det är det faktum att jag ärligt förlåter människor som ber om ursäkt om de menar det. Tar jag emot en ursäkt och accepterar den så är det förlåtet sen. Det och det faktum att jag inte är långsint. Jag vet att många människor tar emot en ursäkt utan att mena det och sedan använder det emot något i nästa bråk eller disskution eller använder det för att för en stund få prata lite elakt om någon = inte okej! Det är två saker som jag är stolt över att jag besitter. Däremot har jag svårt att acceptera att saker sägs om folk bara för att man själv ska må bättre för stunden. Och det är en egenskap som jag också är stolt över, att jag tar inte skit som jag anser är just skit. Jag är bra på att spela det spelet och låtsas som inget men inne i min hjärna drar jag ett streck för att påminnas om att jag inte ska lita på denna människa igen. Jag kan inte förstå hur man tar något ur luften, ändrar det lite och sedan använder det för att framhäva sig själv.... Sanningen är ofta tillräckligt vedervärdig utan att man behöver ändra den. Så om något ärligt sägs utan att ändra original storyn kan jag ändå finna en viss förståelse för berättelsens värde OM det inte görs för att man själv ska vinna på det.... Ja ni kanske förstår hur jag tänker.

Det är mycket fula spel i Uggly Betty, det är bra för tankecellerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0