Julen är här

Julens officiella intåg är idag! Ja, även om den tjuvstartade lite i helgen så är det inte rikitigt på riktigt förrän idag. Julkalendern börjar för alla barn (och vuxna) första luckan ska öppnas och nedräkningen är igång. Det är ju bara 24 dagar kvar till den dagen alla barn så hett längtar efter. Själv längtar jag inte efter själv julafton utan allt det som är innan. Allt bak, alla julmusik, tända ljus, glögg, pepparkakor, mysiga hemmakvällar, julklappsinköp och allt annat som hör julen till. Jag tycker ofta att kraven på själva aftonen är för höga så besvikelsen är oftast det som blir störst på själva dagen. Någon blir försenad, skinkan är inte så god som den borde, släkten är inte lika rolig och trevlig som du önskar m.m. Just därför är daganra fram till jul så mycket bättre, det finns inga krav eller måsten utan allt sker i lite lugnare tempo och man gör saker utan krav.

Hemma hos oss är det julstämning på hög nivå. Det glittrar och glimmar i varje fönster. Amarylisen sprider sin härliga doft och glöggen är uppbunkrad i skåpet. I kyl, frys och skafferi hittas både det ena och det andra för julebaket. Jag är beredd! Jag ska njuta till tusen fram till jul för på själva aftonen smiter jag till varmare breddgrader. 3 dagar kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0