Kärlek

Störst av allt är kärleken, är det inte så? Det finns så mycket kärlek i livet att bara ge och ta för sig av. Kärlek till familj, till vänner, sambo, hem, saker och upplevelser. Det finns alltid något att vara glad över och det finna alltid någon att ge lite kärlek till. Och desto med man ger desto mer får man tillbaka.

Det finns en speciell kärlek, kärleken till din partner. Den kan te sig olika mellan olika personer men bara den är äkta spelar det ingen roll.

Det var ju just det här med äkta, hur ska man veta när hjärtat klappar extra för att du är riktigt kär och inte för att det triggar igång dina mänskliga behov. Jag har inget svar men jag vet att jag är kär på riktigt och att jag älskar väldigt djupt. För mig är det när jag ler åt saker jag annars skulle irretera mig över hos andra, jag ursäktar ett dåligt beteénde, jag bryr mig inte vad andra tycker och tänker om min kärlek, jag njuter av doften från de lakan vi delar, det pirrar i magen när jag hör nyckeln i låset, min kärlek är den första jag ringer om jag vill berätta något, jag kan ärligt förlåta och sedan glömma, jag drömmer om en framtid med både glädje och tårar, jag kan skratta med dig, vara mig själv och det viktigaste av allt, jag vågar säga ifrån när något är på tok för jag känner mig trygg med dig och vet att du inte lämnar mig för att vi tycker olika. Det är var kärlek är för mig. Vad är det för er?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0