Det är så härligt att våga

Ja vad förlorar människor på att pröva sina vingar? Kanske kan de in teflyga så långt men då har de ialla fall prövat och kan släppa den tanken sen.

För några månader såddes ett litet frö i mig, en tanke som så sakteliga har växt sig stor och är nu på väg att slå ut i full blom. Jag kanstade mig ut från en klippa och har hittils bara landat på mjuka vågor. Nu är den en klippsats att ta sig uppför kvar innan jag vet vad som väntar på andra sidan.

Jag hoppas vid gud att jag kommer in på skolan. Det är mitt mål. Lägenheten är så gott som redan utflyttad ett boende i Örebro har löst sig i form av ett rum hos mig gudmor och gudfar. Faster med man alltså. Och helgerna bor jag hos Andreas där jag nu faktiskt har två egna garderober. Det är något underbart med det. Kläder blandat med kärlek. Eller bara kläder eller bara kärlek. Lika underbart och beroendeframkallande båda två så tänk de tillsammans...

Jag vågade även trotsa mig själv under helgen och idag och det gick ju riktigt bra. Så nu tror jag minsann att jag har lite kött på benen för morgondagen.

Nu dricker jag te, hör djupa andetag från rummet intill och känner doften av mitt nybakta bröd. Det som ska bli så fint, mitt allra första egna faktiskt. All made with love and passion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0