Kär i sig själv

Hur kan någon tro att pengar är lyckan till framgång? Hur kan man bli glad och känna sig tillfredställd genom att se sig själv som bättre än någon annan? Och hur man kan må bra på andras bekostnad?

Åh herregud för alla dessa egoistiska och elaka människorna. Jag tycker synd om de. Det verkar som om de skapar en lycka byggd på material och på andras tankar om en. Det är nästan äckligt tycker jag. Att gå omkring och känna sig så där överlägsen. Fy fan. Det är inget vackert. Vackert är de som har pengarna och alla sakerna men som inte tänker på sig själva som "rika". Riktigt lyckliga människor är de som med ärlighet glädjs åt andra, som gör saker  för andra utan att reflektera över att de gör det, som inte talar om hur duktiga de var eller hur snälla de var den gången de gjorde si eller så. Men har man ingen annan att lägga sin kärlek på förstår jag att man lägger den på sig själv. Men att sen också skryta om det.... Kräkfärdig blir jag, Det finns alltid någon som behöver din givande kärlek mer än du själv. Du SKA älska dig själv men det ska vara en respektfull och oegotrippad kärlek,,,, 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0