mitt i värsta stressen

Ja det är dan före dan men det är inte det som gör att jag just nu befinner mig i stress. Nej att det är julafton imorgon har jag vetat sen förra julen och alla klappar är väl inslagna och ligger under granen. Nej det är det fakum att jag panikflyttar. På egen vilja. Det blev så utan den minsta eftertanke egentligen. Men vad gör det? Det känns rätt här och nu och det är det som betyder något. Helt fantastiskt underbart.

Det är underligt hur det är meningen att våra liv ska bli. Tänk om det som skedde i det förlutna hade blivit annorlunda, i vilken framtid hade jag då befunnit mig? Det här är min dröm. Allt som jag så lönge drömt om har tillslut kommit till mig. Tänk att jag den där dagen i Augusti skulle få svaren på alla mina frågor. Allt blev så lätt så självklart och härligt spännande. Inga mer undanflykter från att leva livet. Det fanns någon som var viktigare än jakten på den perfektion som jag ändå aldrig skulle kunna nåt. Det är nu jag är där eller ialla fall ser jag krönet ovanför kullen. Jag hade aldrig klarat det själv.

Det är julafton imorgon och  mina förvntninga är höga. Jag älskar julen. Det är en fantastisk högtid tycker jag. Man träffar sin familj och njuter i goda vänners lag inne i värmen och njuter av att känna lukten av glögg, pepparkakor, gran och jultejp. Japp tejpen på julen har en speciell doft som jag älskar.

Det är jul igen och i år har jag allt som jag önskat mig. Jag har hittat julefriden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0