Skönt

Sitter här vid datan med en kaffekopp och en dadel doppad i mörkchoklad i magen. Gud så skönt. Bara sitta och känna lukten av tomtegröten som kokar så sakteliga på spisen. Ingen stress, ingen direkt hunger och bara njta. Känna julens härliga intåg och försöka fokusera på nuet.

Träffade en nygammal vän från förr, hm, kan man skriva så? Vilken klok liten dam det är. Så många bra åsikter och ideér så jag blir alldeles matt. Det är så sant som det är sagt. Varför stressa över något som inte ännu hänt och som antagligen löser sig innan det ens blivit ett problem? Kändes så skönt. Ja till och med underbart. Mysigt och allting annat. Världens klokaste tror jag nog..

Ja dagen har än så länge varit bra och förhoppningsvis fortsätter kvällen i samma anda. Började dock dagen trött så trött. Kom iväg till mitt samtal och fick skäll så det hette duga. Oj så fel jag har och jag ljuger mig själv rakt upp i ansiktet. Ja kanske men det är faktiskt så jag ser det. Jag VET att det inte stämmer med mitt förnuft men min hjärna spelar mig gång på gång ett spratt...Jag funderar på varför jag är så rädd för att vara andra människor till belastning. Varför jag inte vågar vara krånglig och därför går emot min egen vilja. Jag vet att jag undviket konflikter det har jag vetat länge men varför fortsätter jag ha en konflikt med mig själv? Varför tillåter jag inte bara mig själv att må bra? Är det lyckan jag är rädd för? Åg herregud vad jag ljuger, konstant. Det är nog det jag är bäst på... att ljuga för mig själv. Inte för någon annan. Nu ska jag krångla, iaf lite, eller åtminstonde försöka. Det är ju faktiskt jag som jag stå för det jag gör och jag som ska se mig själv i spegeln och må bra.

Det är dags att komma fram, igen.

Gud vad inspiration jag fick idag av min kloka vän..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0