vilken jul det blir

Jag tror att den här julen kommer bli en underbar jul. Jag hade mina tvivlen men de försvann i samma takt som köket började luka pepparkaka och marken blev vit av det vackra som kommer från ovan. Det lyser av min vvarma glädje i mina fönster och mitt leende blir bara vackrare och vackrare.

Det är underbart hur små thing kan växa sig stora och bli ovärdeliga, som dina ord emot min panna, jag lyssnar, begrundar och försöker ta till mig.

Igår bakades det så det stod härliga till. Mjuk pepparkaka, marsipan fyllda dadlar med mandelmassa, physalis doppade i choklad och knäck.. vilka knäck... Det gjorde vi bra, the best of the best.. men kan det egentligen bli annat när det bakas med kärlek? När varje knäck har en kyss på nacken? När varje dadel är frammmanad med vackra ord och värme? Det är jul, det är december och mitt hjärta är förväntansfullt och lyckligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0