Härliga dagar

Det här veckan är den första på hela sommaren som jag har haft sommar. Och vilken sommar sen, på ynka 5 dagar har jag aldrig haft så mycket sommar som nu. Jag har badat, solat, åkt båt, ätit goda sallader, fisk, njutit av att kunna gå barfota och bara tagit hand om mig själv. Som om inte det vore nog har allt skett i goda vänners sällskap. Man skulle kunna säga att jag är lyckligt lottad.

Det är sommar, det är varmt och det är kort. Så är den svenska sommaren: intensiv.

Jag fick helt enkelt lov att ta lite sommar, jag har (enligt docktorn) kört på i alldeles för hög takt, inte tagit hand om mig själv och knapprat Ipren och värktabletter istället för att lyssna på kroppen. Den fick helt enkelt nog och det var dags att stänga maskineriet för ett tag. Så jag har varit så duktig och skött mig alldeles fantastiskt bra och inte gjort något som kan kallas ansträngande.

Enda sakerna som fattas för att fullända min sommar är en glass och ett kallt glas vin. Det första kan jag nog ordna till imorn men det andra får vänta några dagar tills jag återhämtat mig och slutat käka mina piller... Fy för sånt skit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0