Förändringar att förvänta

Japp mitt liv går i förändringarnas tecken. Jag struntadei att träna idag trots att det egentligen inte var en vilodag och jag kunde faktikst en stund senare se mig själv i ögonen utan förakt.

Jag kommer sluta jobba och börja plugga. Det är så det måste bli, det är dags nu. Det måste lösa sig.

Jag ska flytta, så måste det också bli. Vill inte bo i en resväska. Vill inte pendla. Vill leva mitt liv på samma plats, vakna i samma säng varje dag, inte behöva planera stoppa ner morgondagens saker i en påse. Jag vill ha mina saker tillsammans med dina. Jag vill börja om på nytt, pröva mina vingar och se om detkan gå hela vägen den här gången. Klarar jag av att avsluta en utbildning? Kommer den motsvara mina förväntningar? Kommer jag våga lite så mycket att jag ger mitt liv till någon? Ska jag våga släppa in någon innanför mina dörrar och murar och inte längre ha en flyktväg redo? Jag tror att det är dags för det. Det måste till förändringar och jag måste våga ta det till mig med öppna armar. Inget ont kommer ske inget kommer gå fel. Det kan inte bli bättre än bäst... Forever and ever

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0