Julen hälsas välkommen

Japp, jag är galen i julen och allt vad det innebär. Det är egentligen förberedelserna innan julafton som gör mig lyrisk och alldeles alldeles lycklig. Så det är med värme i tankarna som jag hälsar första advent välkommen. Men eftersom jag fortfarande är som ett litet barn tänker jag tjuvstarta med risgrynsgröt och glögg ikväll och på lördag bär det av till årets första julmarknad. Och förhoppningvis får jag en skymt av tomten där.

Jag ska ha en annorlunda jul i år. Men det gör inget för det är som sagt inte julaftpn som är det viktiga utan Lucia, luccebak, pepparkakor, skenet från adventljusstakarna, snö, värmen, pulka, varm shoklad, pepparkaksbak, julmusik, julklappsinslagning, stearin på bordet, julmat, julgodis, skinka senap, vänner, glöggkvällar, alldeles för mycket av det goda och alldeles härligt pluffsig lagom till nyårsafton då man ska tränga in sig i en minimal klänning.... haha det slår aldrig fel....

Ja ialla fall det annorlunda är att jag kommer åka till Riga fjärde advent och fira jul med pappa och lillebror då för att sedan som det ser ut nu njuta av en lugn jul med mamma, mormor och syster och eventuellt en väninna till mamma. Det är min plan so far. Men det är ju ett tag kvar tills julbordet ska ätas så mycket hinner ju hända. Men jag är ialla fall ledig på julafton och det gör mig glad att jag lyckades använda ordet nej tack. Jag kan inte jobba då för jag ska faktiskt fira jul.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0