Så här är det nu

Lägesrapport: Förrvirrat, många snurrande tankar, solen ropar på mig att komma ut, trött, ledsen, längtande och förhoppningsfull...

Gud så jobbigt det är när ödet ligger i någon annans händer. Snälla, snälla....

Snön har kommit och med den en massa glädje. Barn blir så exalterade, vuxna blir som barn på nytt och längtan efter ljusare tider får lite hopp. Vi behöver snö och nåde den som klagar på det som gör detta avlånga land avundsvärt. Jag är en människa som fryser, alltid, men jag vill ha snö. Kanske inte ett halvår men några månader, om så bara för att känna uppskattningen till sommaren. Och det är ju nu som det är okej att släpa runt på en kofta. Mitt i sommaren är jag en gammal kärring som alltid har en tröja vid armen. Minsta vindpust får mig att frysa till is. Inte alls särskilt roligt eller skönt.

Idag blir det kanske ytterligare en premiär för julens återkomst, kan det vara så att någon tänker laga julskinka till mig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0