no inspiration

Oj, så länge sen det var jag spenderade tid med att uppdatera mig själv med lite bloggande. För det är konstigt nog när jag sätter mig som jag kommer på saker som jag själv inte visste att jag gick runt och funderade på eller ens hade en åsikt om.

Det har hänt mycket. Massa till och med. Men det viktigaste är nog att jag är på rätt väg igen efter att ha haft det riktigt jobbigt länge, ja sen jag skrev sist faktiskt. Jag har varit så förskyld vilket har lett till en otrolig kraftlöshet att stå emot tröttheten. Så jag har fått ge efter och vila och med vila följer en massa onda saker. Så nej, att jobba sjuk och sedan vila är inte min grej, inte ännu. Förhoppningsvis om några månader. Då är det jag som ligger på soffan, sjukskriven, utan hjärtklappning av dåligt samvete för allt jag inte kan göra på grund av feber och halsont.

På tal om soffa så köpte jag en ny soffa med tillhörande fotölj igår på Underbara Hem. Lite impulsivt sådär. Hade inget att göra igår så jag ringde min ständigt trogne vän Tommy och frågade om han hade lust att efter en lååång arbetsdag hjälpa mig bära in en TUNG soffa och killen säger Ja. UNDERBART! Ja och det var faktiskt inte det lättaste att få in en STOR tresitssoffa i min LILLA hall. VIlket jobb det var men så fint det blev! Så efter att ha ätit en sen middag bestämde jag mig för att ta en dusch, tända ljus och sen lägga mig på soffan och hoppas på att jag somnar. Och det gjorde jag och så skönt jag sov. Fantastiskt faktiskt!

Vad mycket skräp människor samlar på sig genom livet. Alla dessa "bra att ha" saker. Själv är jag lite allergisk emot sådana saker men jag vet att om jag skulle bli tvungen att flytta skulle jag nog ha både en och två kartonger som jag kan åka direkt till tippen med. Det var faktiskt där jag var idag med mamma min. Hon fick nyklar till sin nya lägenhet idag och herregud vad saker hon samlat på sig som nu ryker. Men trots att det var med tåren i ögat allt slängdes måste det kännts som en lättnad att se allt skräp försvinna ner i conteinens stora gap.

En annan sak som jag funderar på är var ordet kapsyl egentligen kommer ifrån. Det måste vara ett av de absolut konstigaste och knasigaste ord vi har i det svenska språket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0