Nattens första timmar

Jag är ingen nattmänniska det ska erkännas. Men det är ändå lite smått härligt att vara uppe så här sent trots att jag vet att jag borde sova. Ungefär som när jag var liten och det var helg och jag fick vara uppe hur länge som helst. Jag kokar faktiskt gröt nu, julgröt. Inte för att jag egentigen är hungrig utan bara för att jag vill, för att jag faktiskt är sugen på det. Det är något nytt och alldeles underbart. På sätt och vis. Fast också helt fel det vet jag men det tänker jag på imorgon.

Kravlöshet, ställ inga krav, hjälp... Alla är så rädda för att verka jobbiga om de ställer krav. Men kanske är ett krav det enda som behövs för att hjälpa en annan människa på traven. Jag tror att jag hjälpte dig, jag vill gärna tro att jag handlade rätt. Allt ska inte vara så jävla lätt och kravlöst..

Ledig imorn och på fredag. Ska inte göra något mer än baka paj imorn och om jag orkar och vädret tillåter cyklar jag och besöker mamma. VÄrldens bästa mamma som just nu är lite orolig för mig. Pappa också, och det är jobbigt. Lyssna bara på mig, försök inte kontrollera.

Har jobbat kväll idag och kanske därför jag sitter här. Har ingen ro i kroppen. Vill sova men orkar inte. Inte inatt, inte idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0