Tacksam

Jag är så otroligt tacksam för att det finns någon som älskar mig för den jag är och som accepterar mig. Som inte bryr sig om jag gnäller eller mår dåligt. Som låter mig hållas. Ibland är det just det jag behöver där och då. Jag trodde inte att det fanns någon som på ett så positivt sätt brydde sig så lite om andra. Som aldrig lägger någon värdering i någon annans tankar och känslor och som acceterar varje människa för vad den är. Som ser en möjlighet att lära sig något av varje människa, som älskar att få reaktioner. Det är underbart! Du har ändrat mitt sätt att tänka. Det handlar inte om någon annan, det handlar om mig. Jag är min egen och jag bestämmer över mig själv. Du har lärt mig så mycket nu ska jag bara föröka änvända mig av alla redskap jag har.


Varje gång du inte reagerar på det som jag trodde var upprörande tar mitt hjärta ett glädjeskutt. För varför ska jag göra något som jag inte vill eller avstå från något jag vill? Jag behöver inte acceptera att det är tacksamt att trämpa på mina tår eller slå mig få fingrarna. Jag behöver bara dra min hand eller fot åt mig.

Så trots att jag ibland tvivlar på min rätt till mitt eget liv och mina egenskaper och tar åt mig av vad som händer, sägs och sker i min närhet är jag tacksam för det liv jag lever med de människor som finns i det. Jag har faktiskt också en del i det och bara det gör ju livet lite härligare!

Det är lördag imorn... Lördag betyder ledigt och underbar middag, något gott att dricka och bara älska och älskas hela dagen, mot alla och av alla!
Jag ska bara le hela dagen mot omvärlden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0