Första dagen

Så, nu är det riktiga första skoldagen avklarad och det gick bra. Är dock helt full med information just nu och vet inte riktigt hur jag ska strukturer upp min arbetstid heller, men det ska nog gå bra.... Har ialla fall hunnit läsa igenom alla papper vi gick idag och jag tror att jag ialla fall har ett hum om vad jag ska läsa till nästa vecka, två böcer på vardera 300 sidor + en bok med 50 sidor. Så det blir till att läsa och läsa med andra ord.

Första intrycket idag var över förväntan. Klassen verkar vara bra och det var en salig blandning på personligheter! Skoj! Mest tjejer och jag tror om jag lyckades räkna rätt att det var 6 killar.

Just nu är jag väldigt ne3rvös för hur det ska bli med skolan och allt vad det innebär med sämre ekonomi, pendling, läsande och boende hos farmor allt som oftast. Att bo i en resväska är inte det roligaste men det får gå. Det måste helt enkelt gå. Får se hur jag löser allt när jag landar i pluggandet och får in lite rutiner.

På tal om rutienr så är det ju första september imorn.... Värsta skönt. Officiellt höst hos mig, vilket innebär tända ljus, mysiga filmkvällar, tjocka sköna kläder och framför allt rutiner. Jag är en människa som älskar rutiner, det är så jag fungerar bäst.

Välkommen höst! Jag ser fram emot att möta dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0