Lite sol på det här så...

Det är dags för lite positiv energi. Det har varit så mycket som har öveskuggat den unerbara sommaren som jag trots allt haft!

Jag håller mig till vecka 33 som var semester för mig men självklart har sommaren varit längre än så och det har hänt en massa roliga saker...



Veckan började med att Andreas och jag firade ett år... Frukost på waynes fick det bli och sedan blev det lite shopping på stan och blåbärsplockning innan vi åkte hem och åt de nyplockade bären med grädde och mjölk.....



och drack riktig champange och avslutade kvällen med en middag ute. Vi bestämde att efter allt som hänt så ville vi inte göra något jätte fancy men jag är super nöjd med dagen eftersom det blev en spontan rolig dag. En dag som skulle kunna vara vilken annan dag som helst!



Vi åkte på en massa utflykter. Bland annat till nyköping där vi besökte nyköpingshus och fick en teater uppspelad för oss om en kunglig historia. Vi åt jätte god lunch och hade en allmänt skön och rolig dag..



en annan utflykt var till Söderköping och Smultronstället där vi åt glass i mängder. Självklart skulle Andreas och hans pappa vara värst så de beställde in den största glassen som fanns på menyn att dela på. 5 liter glass + maränger, frukt, grädde och massa annat. OCH en mjukglass strut i mitten... Det var en upplevelse och jag rekomenderar alla att besöka glassparadiset! Söderköping är otroligt vackert och att Madicken bodde där gör ju inte saker sämre eftersom hon var min favvo när jag var liten.




Vi hade ju sådan tur att det var Å-festen när vi var lediga så vi har varit flitiga besökare av den. Vi var på bland annat Björn Rosenström, såg stand up och var på Lena och Orup. En annan dag badade vi pool, hade picknick och så har vi löst en massa korsord.



Vi har också hunnit med en helkväll med pappa och det var jätte trevligt! Dock lite för mycket att dricka. Det är farligt med goda drinkar....



Veckan har varit fullspäckad med roliga aktiviteter. Men det hade inte spelat någon roll vad vi hade gjort. Vi behövde den här veckan. Verkligen. Att bara ha så mycket tid tillsammans är verkligen en lyx. Och när det bara är en enda vecka så gäller det att utnyttja den till max på det sätt som passar bäst. Vi valde att skippa nödvändiga saker och unna oss färdiglagad mat, tid för avkoppling tillsammans, massor av närhet, samtal, planering av framtiden och att prata med varandra, på riktigt. Nu är det verkligheten som gäller igen. Men efter den här veckan kommer hösten kännas lite lättare och med alla bilder som vi tagit kan vi lätt se tillbaka och minnas. Minnas när beslutet togs att det är nu. Det är vi, för alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0