Frukost

Det var inte alls så härligt ute idag. Kyliga vindar och minus på temperaturen.  Men när man sitter inne och njuter av en god frukost efter ett hårt spinningpass känns kylan utanför avlägsen. Det gick bra på träningen. Är lite trött i benen nu men snart gör frukosten sitt och jag får ny energi.


Min underbart goda och energipåfyllande frukost

Idag ska jag inte göra särskilt mycket; vänta på att mamma kommer vid 12 och syr mina gardiner. Förhoppningsvis kommer min kusin med. Och sen ska jag vid kvart i 2 ta mig till träningen igen för lite styrketräning- cirkelträning, det nya på gymmet. Det är så grymt roligt och givande så det hoppas jag verkligen att jag kommer kunna fortsätta med under våren.

Det är många som har åsikter om min tid på gymmet. Men så här är det; jag tränar för att jag vill. För att jag ska vara nöjd med mig själv, INTE för att banta eller för att bli "snyggare" utan tvärtom. Jag gör det för att jag ska slippa känna mig ful och tjock. När jag tränar försvinner sådana dumma tankar och den djävul som så ofta satt på min axel förr blir allt mer sällsynt. Jag fungerar bättre. Äter mer och slipper ångesten som jag vet annars skulle komma som ett brev på posten. Så snälla ni, sluta kommenterna mina timmar på gymmet. Jag lägger mig inte i om ni ligger hemma i tv- soffan eller spenderar all er tid på frimärkssamling. Vi har alla våra intressen och anledningar till varför vi gör som vi gör. Och så länge det görs av rätt anledning och skänker personen i frågan någon slags underhållning så låt de hållas. Jag älskar att träna, känna hur pulsen stiger, känna hjärtat slå snabbare och den sköna härliga utmattningen som förler efter ett väl genomfört träningspass. Sen att det samtidigt ger mig ro i min själ och jag kan fokusera på annat än de ångestfyllda tankarna ser jag som ett STORT plus, att kombinera nytta med nöje måste ju vara det allra bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0