Mellanlandar

Kakan är bakad, middagssalladen gjord med gott resultat. Pommes till lunchen står i ugnen och jag ska strax hoppa in i duschen eftersom att detta inte blivit av efter träningen.

Tänk vad små saker kan förgylla en dag. Fick ett sms idag och frågan hur jag mådde. Och bara tanken på att någon tänkte på mig just i den sekunden gjorde min dag till den bästa på länge.

Igår funderade jag också lite på det här med småsaker och så disskuterade jag och Andreas det lite hastigt. Men jag har verkligen gått och funderat sen dess. Varför är det så svårt att berömma människor för de saker de faktiskt gör istället för att kritisera de saker de inte gör. Jag tror att vi i mångt och mycket skulle må så mycket bättre om vi berömde varandra. Eller ialla fall inte lät oss bli uppredade på små obetydliga saker. Jag har lovat mig själv en gång i tiden att jag inte ska bli en sådan som skäller om saker som egentligen bara själ energi. Varför bry sig om din sambo inte tagit bort glaset? Låt det stå eller ta det själv, MEN tar du det själv har du INGEN rätt att blir irreterad över det. Du väljer själv att flytta det. Då det är befogat att klaga eller gnälla är de gånger man ber om något och det inte händer eller om ni bestämmer vissa saker och de inte efterföljs. Men att bara gå och känna sig sur utan att säga något och sen klaga för dina vänner löser inte problemet och tar bara en massa energi av ditt vanliga glada jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0