Mys och semlor

Mooorning!
Jag skulle faktiskt hoppa över spinningen för att jag aldrig kom i säng i går och för att jag känner att jag behöver sova ut. Men så fort Andreas pussat mig godmorgon så där 5 i sju var jag pigg som en lärka och det började krypa i fingrarna, de ville blogga. Så nu sitter jag här denna tidiga torsdagsmorgon och förbannar mig själv för att jag hoppade över spiningen när jag nästan hade hunnit om jag bara klivit upp en kvart tidigare. Men strunt i det. Jag ska ju ta hand om mig och att träna två gånger om dagen i brist på annat hör knappast till den kategorin. Så det blir ner till gymmet runt 10 istället. Då ska jag ta det lugnt med lite motion core och någon styrketräning för någon kroppsdel.

Så nu blir det mys några timmar med god frukost lite läsande och kanske några minuters sömn. Igår var också en mysig kväll. Lenita, Lina och jag hoppade över filmen. Och tur var väl det. För jag var så pratsjuk och om vi då satt oss för att kolla på en film hade jag nog förstört för oss alla då jag antagligen ideligen skulle bli tvungen att avbryta för att säga " jag ska bara säga en sak till, sen ska jag vara tyst" jo det brukar låta så.... Vi blev bjudna på hemmagjorda semlor. O ja, jag har varit skeptiskt tilldessa hemmagjorda semlor då jag har erfarenhet av att de är torra och inte alls som "riktigt" semlor. Men där blev jag grundlurad. De var UNDERBARA, ja verkligen super goda. Jag brukar ha karaktär att bara ta en eftersom det vanligtvis räcker med en för att stilla behovet. Men allt vad borde hette försvann och karaktären likaså samtidigt som jag tog min första tugga. De var himelska. Fluffiga, mycket, alldeles för god grädde och lagom med mandelmassa. Japp efter den första var uppäten dröjde det inte många minuter innan den andra slank ner den också. Den satt fint!
 
Jag blev alldeles lycklig av dess kaloribomber





Lina i Lenitas soffa med det stora hjärtat som Lenitas man Jim målat till henne. Han gav henne sitt hjärta på väggen Rött på vitt.... Det är vackert det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0