Riktig söndag

Vaknade halv 9 imorse, för tidigt enligt min kropp som gärna hade velat sova lite till men hjärnan sa till mig att det är dags att kliva upp; det finns en massa att pyssla med innan ni åker till Vingåker, plåtar ska diskas, ugn och spis skrubas, håret ska tvättas, naglarna målas och frukosten ska ätas och förtjänas. Hm, dum tanke igen. Men med tanke på gårdagen så är det en sån dag det får bli idag. Så inget latande utan upp och hoppa städa lite och dona och sen äta. Skumt och dumt, jag vet. Sen ska jag väcka min käre man som sover som en stock.

Det kanske inte blir något Vingåker idag med tanke på att han kom och la sig vid 5 i morse... Tråkigt i så fall, men det är ju lätt att förstå att en lätt bakis kanske finns i antågande.. Men jag vill verkligen, ja nog om det, dagen får visa vad det blir med det.

Det är en riktig söndag idag. Det är inte många kottar ute och vädret skriker söndag det är grått och trisst...Lugnt och tråkigt, som en söndag ska vara känns det som.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0