1 av 4...

Yes det här är den första av 4 helgen på raken som jag ska jobba... Vilken lyckans ost jag är(?)

Men det är inte någon idé att deppa för det. Jag börjar halv 5 idag och innan dess tänker jag hinna med en massa skoj. Har just kommit hem från en joggingrunda och nu kokar ägget på spisen. Sen blir det bodypump och lunchdejt med Stina innan jag tar bilen till jobbet. Och där stannar jag till halv2... Sent. Och imorn är det enda till 2, ännu senare.


Men vad gör det om hundra år?Jag kom ju in på skolan och det gör att allt känns lättare just nu! Jag ska ägna 3 år åt något som jag finner mycket intressant och sen ska det förhoppningsvis ge mig chansen att för resten av mitt liv ha ett roligt och givande jobb! Och jag hoppas att jag är klar lagom till finanskrisen ordnat upp sig och hela sverigen skriker efter arbetskraft! Då ska jag visa alla de som sagt att det jag sagt är nonsen. Men faktum kvarstår, vi har bara en kropp och bara ett liv(?) är det då inte upp till var och en att se till att vi lever så länge som möjligt? Att livet vi fick blir det bästa som går? Därmed inte sagt att vi ska leva tråkigt och snålt utan att unna oss saker och leva i en vardag som vi står ut med såväl psykist som fysiskt och att vi har chansen att uppelva vår vardag med ett leénde på läpparna? Att nå dit är individuellt man att varje dag sucka över ett tråkigt jobb eller gnälla över den onda ryggen och tröttheten är ditt eget fel.. Ett trisst jobb, ryggont och trötthet är lätt fixat om du bara vill. Byt jobb, ändra skor, motionera, ät bättre ( grova saker då och då är inte äckliga om man vet att de genererar ett bättre mående) sov mer, stressa mindre o.s.v.... Var lycklig! Bästa medicinen what so ever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0