fejk

Allt var just bara på låtsas. Det som gått så bra var bara en karusell och nu var det tydligen dags att kliva av. Biljetten räckte inte längre.

Alla dessa fjärilar i magen och höga skratt som blandades med rädsla att tappa greppet vara bara Berg- och Dahlbanans gång. Det var så spännande och roligt att jag sveptes med och trodde för ett ögonblick att det var verkligt. Men det visade sig vara fel.

Allt är ju bara på låtsas på ett tivoli. Hur kunde jag vara så dum att jag lät mig vilseledas så i lustigahuset? Att kärlekstunneln fick mig att sväva iväg? Varför trodde jag att spökhuset bara var på låtsas och den plats där jag var trygg i din famn?

Hur kunde jag ljuga för mig själv så mycket? Nu är jag fast bland alla spöken och demoner men snart är jag ute ur huset och på väg. I dag möter jag världen med ett fejkat leende. För det är det som är sant.

Kommentarer
Postat av: ★Klara-Louise

Hejsan!

Usch hemskt det låter, någon som lekt med dina känslor? Jag hoppas ditt hjärta snart läker och du snart kan möta världen med ett äkta leende! Kram!

2009-07-18 @ 16:00:52
URL: http://klara-louise.blogspot.com/
Postat av: Lina Johansson

karro...... kom gärna hit någon dag och fika om du vill fly verkligheten. du behöver inte prata om något. bara vara. puss o kram lina

2009-07-18 @ 17:40:50
URL: http://finalinapina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0