Godmorgon

Nu kan dagen börja! Sitter med första kaffekoppen i handen, ägget kokar på spisen och jag har varit ute och gått. Då var jag med andra ord startklar!

Det är något magiskt med de här promenaderna. Det handlar inte så mycket om själva konditionen och motionen de ger utan om den känsla som infinner sig. Jag blir pigg och allt startar i kroppen. Jag vet att det inte gör någon större skillnad i kroppen men jag känner (speciellt dagar som denna, då det blir mycket stillasittandes) att hungern infinner sig på ett annat sätt. Att gå upp och kanske lägga sig i soffan, sätta sig vid datorn eller något gör att jag tycker att jag känner mig mätt och uppblåst. Och skulle jag då äta frukost blir jag sådär äckligt mätt som efter ett julbord och sen så blir man ju aldrig hungrig igen. Och då skjuter jag på lunchen och sen bli hela dagen i oordning. Ja ni kanske fattar. Men en morgonpromenad kommer kroppen igång och den blir redo för det dagen har att erbjuda. Slappa eller full spurt!

Så nu sätter jag mig vid frukostbordet, läser lite och väntar på att min darling ska vakna till liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0