Söndag kväll

Helgen har nått sin ände och veckan likaså. Imorgon är det måndag. Mitten av maj. Det har varit en jätte härlig helg. Toppen på alla sätt. Det har varit sol och fulle rulle. Men så där skönt fullt inte av stress utan av njutning av här och nu.

Lördagen började med ett bodypump pass med Hanna. Som följdes av en tur till Ekängen för lite chips hämtning.
Vi spenderade en underbar eftermiddag på balkongen innan vi fick gäster.


    
Här satt Andreas och jag i 4 timmar och spelade yatzy, läste, drack vatten varvat med GT och för min del rött vin, åt nötter lyssnade på musik, pratade och skrattde. Så mysigt och soft.


Hanna och Rickard kom och cider och öl öppnades innan grillningen drog igång. Hanna och jag hann nästan äta oss mätta på godis innan grillnningen blev klar eftersom Andreas och Rickard blivit beroende av ett dataspel som de var tvugna att gå igenom innan maten....

Vi åt en underbart god måltid alá knytkalas och det blev perfa. Roligt att ta med sig lite av varje. Då slipper någon göra allt och det finns något för alla. Vi spelade lite, skrattade och avslutade med morotskaka till melodifestivalen! Toppen lördag!


Det blir långt det här... Vaknade utvilad imorse och tog en skön promenad innan jag och Andreas åt frukost tillsammns. Det är lyx eftersom det nästan aldrig händer. Vi åkte och shoppade lite till korvgrillningen som fick bli vår sena lunch och efter det fick jag återigen spö i boule. Fast det gör inget, det var roligt och jag börjar få in tekniken så det blev lite jämnare den här gången. Sedan blev det lunch och sol på balkongen. Vi åt faktiskt för första gången på ballis idag! Innan klockan slog 5 och det blev dags för spinning hann både Andreas och jag somna i soffan till fotbollen. Mysigt och skönt. Ville inte trassla mig loss halv 5.

Middagen idag blev scones, smoothie och te. Enkelt och gott.

Nu är klockan snart 9 och det börjar bli dags att göra sig redo för kvällen. Om Andreas kan slita sig från dataspelet kanske vi kan avnjuta lite morotskaka och en film innan vi gör oss klara för sängen och välkomnar en ny vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0