En tolkningsfrpga

Det är veckans första lediga dag. Men det där tycker jag är en tolkningsfråga. Jag har en tenta som jag ska skriva nästa fredag och den måste jag ju klara av. Och enligt skolan ska jag behöva plugga 40 timmar i veckan, 8-17. Det är också den tiden som jag måste vara beredd att vara i skolan på. Vi är "deras" under den tiden. Okej. Det kan jag kanske köpa men om jag struntar i att öppna boken nu, idag och imorn och sedan pluggar de resterande timmar som är kvar av dagen när skolan är avklarad och sedan inte klarara tentan, kan jag skylla på att jag haft alldeles för lite tid till att klara mina arbetsuppgifter?


Det är lördag idag ja. Och även om jag tyvärr måste plugga litegrann ska jag spara det mesta tills imorn och faktiskt njuta av en dag med Andreas. Vi har inga direkt större planer mer än handla lite små saker och sedan blir det lite vin ikväll hos Anna! Det ser jag fram emot!

Nu ska jag sätta mig med näsan i böckerna och vara lite smart så att jag har pluggat det mesta när Andreas kliver upp!

Underbar (regning) lördag önskar jag er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0