En härlig dag

Idag är det söndag! En härlig dag på alla sätt och vis! Det är kallt och blåsigt ute, det regnar och imorn är det måndag. Men det gär inget. vädret utanför spelar ingen roll när det är varmt och härligt inne. Vi har haft en mysig dag so far. Lång härlig frukost med massa goda pålägg, mys och skratt. Verkligen skönt och avslappnat.

Nu är Andreas på boxning och jag förbreder för vår lunch. Köttfärssoppa och hårdbröd med ost! Mmm, det är verkligen en höstmat! Sedan blir det bullbak dagen till ära! Det är ju kanelbullensdag. Det kunde blivit riktigt firade idag också men av många olika omständigheter blir det inge kalas idag. Och det är nu sagt och det är redan glömt.

Nu ska jag hopppa in i duchen och plocka undan lite här hemma. Dammsugning och golvtvätt sparar jag till en dag då de passar mer in i humöret. Ska även försöka hinna läsa klart en bok tills imorn innan Andreas kommer. Är jag effektiv nog hinner jag nog det. För sen ska det njutas och fulla drag och min träning får komma en annan dag då andan faller på. Just nu är motivationen helt borta och det är lika bra att acceptera det. För den kommer. Det gör den alltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0