Svårt

Gud så svårt det är att skriva ett PM om den vuxna hälsan i sverige... Det kändes rätt så överkomligt när det endast skulle vara 6 frågor på max 6A4. Men det är tydligen det som gör det så svårt! Hur ska jag kunna göra det så kortfattat... Paniken smyger sig lite sakta på.... Men jag har bestämt att innan jag stänger mina ögon ikväll ska 2 frågor vara avklarade. Det borde väl vara rimligt.

Jag har också en redovisning imorn hängandes över mig. Men där ska jag bara göra klart mina talkort och träna, träna träna... Förra talet gick by the way riktigt bra!

Hade en fantastisk dag igår... Åkte till skolan och var där några timmar åkte hem och tog en lång promenad med Hanna. Det är konstigt hur lätt det kan vara att prata med någon bara sädär. Och att tystnaden kan kännas ansträngd utan något som kan vara skönt. promenaden gjorde ialla fall att jag piggnade till något som jag verkligen inte var innan. Både ont i kropp och själ men det var som bortblåst sen.

Kvällen tillbringades med Andreas och herregud, att man kan skratta så mycket fattar jag inte. Hur kan man älska någons närvaro så att det värker i kroppen? Vi löste lite korsord, åt massa glass, kollade tv och bara tjattrade en massa strunt. Det är otroligt vad viktigt det är att skratta, det är nog det jag saknar mest när jag är hos farmor. Dessa hundratals spontana skratt varje dag. Det är liksom de som sätter guldkant på tillvaron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0