fuldag

Idag har jag en såndär hemsk fuldag då man önskar att dagenkunde gå fort så att man får krypa ner under täcket igen och hoppas att natten snart blir till en ny dag och allt känns bra igen.

Det är konstigt varför vissa dagar blir så. Allt känns bara fel, inget sitter bra, håret är fult, sminket blir inte som man vill, maten är inge god, man är konstant sugen på något och det spelar ingen roll vad man stoppar i munnen, det var inte det man var sugen på. Fy för dessa dagar.

Trots denna fuldag har jag fått en hel del gjort. Jag har äntligen läst ut boken. Det tog hela dagen eftersom dessa elaka tankar hela tiden smög sig in och störde min koncentration. Men nu är det äntligen gjort och jag hoppas att jag kan läsa lite mer imorn. Andreas kom hem tidigt från jobbet idag och räddade mig lite ur min förvivlan. Det verkligen kliade i hela kroppen men jag kunde inte riktigt säga vad felet var, jag ville ut ur min egen kropp. Men efter lite klagande och uppmuntrande ord och en skön höstpromenad tillsammans senare kändes det lite bättre. Så när andreas gick till träningen tog jag tag i läsandet igen och hann så långt som jag ville!

Ibland hjälper de enklaste sakerna och något som jag lärt mig fungerar är att sätta ord på det jag känner för oftast är det inte så farliga när man här de högt.

Det var helt underbart ute idag! Luften var frisk och temeraturen var behaglig. Det kändes äntligen som höst. Jag har längtat efter att få klä på mig igen. Så idag hade jag plommonlila, grönt och grått på mig. Riktigt mysigt. Man ska unna sig mysigheter dagar som denna!

Nu tänker jag dricka massa vatten, är törstig som tusan, gå och möta Andreas, byta om och krypa ner i sängen mycket lättare till mods!

Det är härligt att leva och det är härligt att kunna värdesätta små saker i livet. Allt behöver inte vara så stort och fantastiskt hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0