plugg

Gud så svårt det är att koncentrera sig! JAg vill inget annat än verkligen fördjupa mig i böckern aoch förstå det jag läser men det är så svårt när det är många ord och uttryck som jag inte förstår. Det gör att jag gång på gång kommer på mig själv med att vara någon annanstan i tankarna och det som jag nyss läst har lämnat mitt minne. Men jag hoppas att det trots allt finns därinne och att det sedan på föreläsningarna faller på plats. Allt tar verkligen såå mycket längre tid än jag beräknat. Pust. Men jag tycker det är roligt.

Just nu sitter jag på ett café som heter "bara vara" men min minadator, böcker, pennor och block. I öronen har jag mina super hörlurar som hjälper mig stänga ute ljudet runt om. Magen kurrar och det är inte mat hos farmor förrän om 2 timmar. Mycket tid till att läsa med andra ord.  Jag känner mig faktiskt lite "viktig" när jag sitter här hihi. Och det är konstigt hur tiden bara flyger fram trots att jag inte gör annat än läser och då och då skriver upp ett ord eller kollar upp något jag inte förstår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0