luspank

Japp, trots att både lön och csn kommer idag är jag luspank. Knappt en krona får användas till nöjen utan allt ska sparas till huset. Handpenningen är betlad men lagfart och pankbrev är också dyrt och ska betals i och med tillträdelse till huset. Det är det jag lärt mig på det här husköpet. Så om vi sparar allt, ja nästan varenda krona har vi till det utan att ta lån och det skulle vara toppen!

Vi tänkte ett tag också köpa ny bil men det är något vi lagt åt sidan. Vi har nu lagat vår fiiiiiina Saab så den får rulla ett år till så att mammaledigheten hinner gå och mer pengar kommer in. Det är inte roligt att vara fattig ett helt år för att man är lite kinkig vad gäller bilen man rullar i. Nej det är verklgien inte min stil att gnälla över sådan så därför är jag mer än nöjd att det kunde lösas på detta sätt!

Idag har vi besökt barnmorskan och fy vad jag tycker det är tråkigt att gå dit. Jag får inte sådana där himlsastormade känslor. Jag tycker mest det är obehagligt att ta massa prover och väga och mäta. Det enda som är bra är att se att bebisen mår bra och att den växer som den ska och tydligen ligger jag precis på normalkurvan så inga orosmoment där!

Ne he om jag kanske skulle försöka plugga lite så jag kan ha en mysig kväll med Hanna sen. Så svårt att finna motivation idag :( Vill bara att klockan ska slå halv 5 och jag ska åka dit för att baka och skratta och bara må bra!

Önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0