finner inga ord

Jag har länge funderat över hur jag ska formulera mig, hur jag ska beskriva hur det är att vara mamma. Men jag finner inga ord. Jag kan beskriva i detalj förlossningen (något jag så småningom ska), jag kan precis varje sekund inprentat i mitt huvud. Jag kan berätta om graviditeten och om bloöjbyten, spyor, klädbyten, babyskrik och vakna nätter men att beskriva hur det är att vara mamma till min fina son gör mig stum. Det är så stort, underbart och fantastiskt att det helt enkelt inte går att få ner till några få ord. Orden är helt enkelt för små. Det jag däremot kan säga är att jag är otroligt tacksam över att det här vackra välskapta barnet har kommit till oss. Att vi är välsignade att ta hand om honom, ge honom kärlek och allt han behöver.  Att vi är hans föräldrar, att jag är hans mamma, är det största som någonsin har hänt mig. Aldrig någonsin har jag kännt mig så säker, det är här jag vill vara. Med min familj. Med Andreas och Maximilian. Jag älskar er.

Kommentarer
Postat av: sara

va skönt att ni mår bra! jag säger som säkert alla gjort till dig, njut för det går så fort, för det gör det verkligen. men det är oxå jobbigt o vara mamma, o det är okej o säga att det är jobbigt! tänk på det =) ta hand om familjen o nya huset, kram från mig

2010-08-04 @ 08:58:28
URL: http://ellenmaja.blogspot.com
Postat av: Fia

Ohhh, vad fint skrivet =) Blir helt rörd, nu längtar jag så sjukt mycket så jag blir tokig snart =P Om du nu lyckats smitta ner mig, så borde det bli i helgen haha Kram till er

2010-08-05 @ 11:47:11
URL: http://lillfia.blogspot.com
Postat av: Hanna

Hej gumman!Fint skrivet och jag håller med, det finns inga ord vackra nog att beskriva den största kärleken i livet. Det är som att universum stannade när man fick se sitt barn första gången, och kärleken är oändlig, bottenlös och evig...Saknar dig, hoppas så vi ses snart! KRAM

2010-08-09 @ 15:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0