förbaskade sj

egentligen tycker att det är vackert med snö och jag gillar att vi är välsingnade med 4 årstider. MEN det är dent ut sagt fördjävligt när SJ inte kan hålla banorna i trim så att man kan utnyttja det som de så fint lagt monopol på! Hela sverige blir alltså strandsatta. Jag var en av de som ni såg på nyheterna igår! Efter att ha spenderat halva lördagan (blev ju sen dit pga av sj) och söndagen med min syster så skulle jag ta mig hem, men inte då! INGA tåg gick till E-tuna eller någon annanstans heller! Och inga ersättningsbussar eller andra bussar rullade på vägarna! Riktigt illa. Jag var på väg att ta in på hotell när Andrea ringer och säger att en killkompis till honom ska åka upp och hämta hans flickvän och två tjejkompisar! Vilken tur! Fick ta mig till medborgarplatsen för at möta upp de och herregud vad skönt det kändes att inte vara ensam i storstaden längre! Ja krångligt var allting! Flera tusentals arga människor stod och trängdes och att ta sig någonstans var inte det lättaste. Fick ta en tunnelbana som fungerade oc sen gå resten till medborgarplatsen. Så jag kom hem någon gång runt 21. Väntade alltså från 2 på centralen. Och idag var alla tåg inställda till Örebro och INGA ersättningsbussar...Imorn blir det bilen!

Nu ska jag faktiskt strax klä på mig och ge mig ut i dettta fina men kalla vinterland! Jag ska hänmta några böcker på biblan och sen ska jag kolla på banvagn och lite annat roligt!

Ja just ja. Tentan gick bra! Trodde nog aldrig förra måndagen att fredagen skulle komma!

Kommentarer
Postat av: Anna

Kolla in på ellos.se . Sök under vitrinskåp där hittar du ett jättefint vitrinskåp som du kan ha som klädskåp istället och sätta upp en stång i. Engla har en sådan till jolie och den liknar johannas.

2010-02-23 @ 13:10:19
Postat av: Karolin

oh tack anna!!! Ska genast kika in!

2010-02-25 @ 15:54:30
Postat av: karolin

oh tack Anna, ska kolla med en gång!

2010-02-25 @ 15:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0