söndag

Så var ännu en helg och vecka till ända. En helt okej vecka så här i efterhand även om detn inte började på allra bästa sätt. Det gick väldigt väldigt bra att jobba i helgen och det är nästan så att jag längtar tillbaka till att jobba oftare MEN jag vet att jag vill göra något annat resten av mitt liv. Jag vill jobba med att ge andra människor mening och livsglädje vare sig det innebär en skön stund i soffan eller ute i skoge. Så det är bara att kämpa vidare med skolan trots att det inte genererar några stora pengar och trots att det är ganska tråkigt ibland. Men allt som oftast är det roligt ändå på något sätt, jag lär mig ju en massa bra saker!

Ibland när jag bläddar tillbaka i mina inlägg blir jag sorgsen i hjärtat. Ledsen över att jag tyckte så illa om mig själv och att inga ord tog sig in innanför mitt skal och landade där de borde. Att jag misshandlade min kropp så fruktansärt och inte tillät mig att leva. För det är skillnad på att leva och leva! Idag kan jag tillåta mig att snudda vid ångesten bara för att bli medveten om att jag aldrig någonsin vill hamna där igen. Jag lever ett inte alltför glamuröst liv i andras ögon men i mina ögon och i mitt hjärta är det glamoröst om något! Det är ett privilegium att inte sträva efter att vara någon annan att försöka köpa lycka i kläder, kropp och utseende. Det är en lyx att vakna upp och gosa in sig intill en varm kropp som jag vet älskar mig. Det är ren och skär lycka att ha människor omkring en som man ösnkar välmående och som unnar mig att vara den jag är, utan tävlan och utan minsta avundsjuka.

Det kan inte sägas nog många gånger. Livet är inte lätt och det behöver inte vara underbart varje dag att leva, det viktigaste är att man varje dag kämpar, tar tag i saker. Man ger inte upp! Det är jobbigt det SKA vara jobbigt men i efterhand ska det vara värt det. För det goda övervinner alltid det onda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0