Gran Canaria!

Vi smet ju från alla julbestyr och drog till varmare breddgrader! Skönt. Pappa jag, Glenn och Andreas spenderade en vecka i solen medan ni hade -20 grader. Kändes rätt bra!



Inne på köpcentret jumbo som mest var ett mecka för homosexuella. Mitt resesällskap hade mäkta svårt att spendera kvällarna där....

Här är vi på väg till marknaden, men kartan visade fel så vi gick åt helt fel flera gånger. I 30 graders värmen är det inte roligt när vattnet tar slut OCH att markanden visar sig vara skit...
men på väger hittar vi dessa blommor som jag blev helt förälskad i! Fanns lite överallt och är verkligen bland det vackraste jag sett.

En snabb lunch på pappas och Glenns balkong efter marknaden för att hinna njuta av solen några timmar vid poolen!
Vi åt även frukost på våran ballkong varje dag! Underbart att springa ner och handla färskt bröd varje dag!
Andreas och jag smet iväg på en utflykjt en dag som tog oss igenom halva ön. Mycket roligt och spännande. 1500 meter övar havet var vi och på vägen dit stannade vi på en massa häftiga ställen! Vi fick bland annat se både bananer och avocado som växte vilt. På bilden längst till vänster ser ni en munk som ber om regn. Det är naturen själv som skapat denna sten! Fantastiskt tycker jag!

Några dagar spenderades på stranden! Här ligger världens finaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0