förverkar?

åh idag gick jag till stan från coop ungefär. Ingen jätte sträcka men ack så det tog min gravida kropp. Var helt slut när jag trampat runt på stan ett tag och en ordentlig ryggvärk smög sig på som utvecklade sig till ont i magen och verk. Kanske är det lite förverkar jag känner? För det var en helt annan känsla än jag tidigare haft. Men jag har hört att det går att ha förverkar väldigt länge innan bebis behagar komma ut.

Igår var vi hos barnmorksan och hon kollade på vår bebis med UL och såg att den ligger rätt och fixerad. Väldigt länge fick vi se den lilla och hon bekröftade att det var det kön vi trodde och som de med viss reservation berättade om på det andra UL vi var på. Känns bra eftersom jag inte vågat ta ut något i förskott och varit väldigt försiktig med att köpa färger kopplade till kön. Men nu så! Nu är ialla fall alltvi skaffat helt rätt! Och idag blev Andreas också det andra vårdnadshavaren. Ja vem skulle annars varit det? Känns löjligt att vi måste skriva på papper och att frågan ställs om jag är säker på att han är pappa och att vi är överrens om det... Eh, ja verkligen och skulle jag inte vara det så skulle jag väl aldrig berätta det där ändå.. Konstig byråkrati det är måste jag säga även om jag vet att det är bra att någon tar ansvar för att det verkligen blir en pappa till barnet om det skulle hända mig något under förlossningen.

Nu har jag just varit och köpt lite godis och kollar på fotbollen där just Holland gjorde mål, ett myucket fint mål också!

Nu checkar jag ut för idag och säger välkommen vecka 37!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0