Varmare än varmast

Detta är utan att överdriva den varmasta sommaren jag upplevt! Kankse kan det har något att göra med det liv som växer i mig. Det är söndag idag och så här med facit i hand är det en väldigt bra vecka som nått sin ände. Jag har hunnit med attt träffa många vänner och även gjort en lite roadtripp ner till Nässjö. Nu är det dock slut med dessa färder ensam, bebis är ju klar och kan vilja komma ut när som helst.

Igår hade Andreas och jag en underbart skön och välbehövlig dag. Vi var och tittade på huset igen och mätte för att se om den önskade soffan kan få plats. Mycket troligt :) Sedan åkte vi iväg på diverse loppisar och precis näör vi gett upp hopper svängde vi in till en gård där det utanonserades loppis och hittade det fina slagbordet vi var på jakt efter. Blir perfekt nu när vi målat benen lite. Och med oss hem fick 4 st gamla saftflaskor följa också. I höst ska jag göra svartvinbärssaft med hjälp av mor min hade jag tänkt. Åh jag vara älskar det faktum att det är mindre än 4 veckor kvar tills vi får bo i huset :) Sämre framtid kan man ju ha!

Idag har Andreas och jag flyttat in till staden. Vi är nämligen husvakt åt hans mor och Peter. Mycket lyhxigt måste jag säga! Helt underbart till och med. En hel vecka då vi får rå om varandra innan bebis titta ut. Vi ska bara vara och ta det lugnt, något annat tillåter inte denna värme. Jag har spenderat den första dagen ensam. Min sambo är iväg och fiskar. Har inte fått många knop gjorda. Mest legat och läst, ätit vattenmelon och njutit av att bara vara. Hoppas dock att han kommer hem snart, börjar få lite myror i benen av rastlöshet. Men ska nog gå ut och doppa mig och fundera på om det är läge att baka en rabarberpaj idag eller ej..... Den som lever får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0