Härligt glad!

Vilket fint sommarväder vi har! Idag har det badats och solats. Första gången för i år och jag njöt till fullo. Visserligen var det i en pool. But still. Har hunnit med lite av de planer jag satte för mig denna vecka. Jag har börjat måla och så har jag även lyckats helt klart med det som skulle sys till vagnen. Imorn är det åter målning som gäller.

Köpte en så gosig och fin filt till lilla bebisen idag. En alldeles ljustgrön med vita prickat och som även hade en boll som skramlar lite i ena hörnet. Den blir nog spännande.  Det jag är på jakt efter nu är en spelande mobil över sängen och en att hänga över skötbordet. Jag vill också hitta något speciellt att hänga i barnvagnen som bebisen kan kika och bli nyfiken på. Gud jag älskar att handlar till den lille. Det spelar ingen roll att folk säger att det inte behövs det ena eller det andra. Jag VET att vissa saker är onödiga MEN för första gången i mitt liv känns det som om jag vill ge allt jag kan och verkligen göra rätt. Och ja jag vet, materiella ting betyder ingenting. Ni kan bespara mig den förmaningen men om jag nu kan och vill köpa så låt mig hållas. Jag kommer nog till insikt jag med ska ni se. Och nej jag ska inte glömma bort att värme och kärlek är det viktigaste. Och nog ska vår lilla bebis få det med. I mängder. Och ännu mer ändå. Jag kan inte ens fatta att jag ska få ge så mycket kärlek och omsorg till någon. Någon som inte klagar eller tycker jag är klängig. Bara ge och ge och få små leenden och kramar tillbaka. Åh, jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtar efter att få hålla det lilla livet emot mitt bröst och låta våra hjärtslag lyssna efter varandra. Tänk att det är så lite tid kvar! Jag ryser nästan. Imorn går vi in i vecka 36 och vår bebis är nu klar för omvärlden. Inte ens lungorna är outvecklade. Den ska bara tjocka till sig lite. Mitt lilla hjärta. Du måste bli stor och stark. Vi väntar med glädje på dig och det får gärna ta lite extra tid, då vet vi att du har det bra.

Jag är verkligen härligt glad. Det är sommar och bara 31 dagar kvar till huset :) Åh, det finns så mycket att glädjas över. Jag är ledig och jag känner ingen stress. Jag älskar varje sekund av ledigheten! Det kan inte bli så mycket bättre just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0