Barnrummet!

Sitter här tidigt eftersom jag inte kunde åka till skolan idag heller. Tågen går inte som de ska och att åka bil är inte något jag vågar efter att pappa ringt mig igår kväll och sa att det är snorhalt ute! Så någon skola idag blev det alltså inte. Ingen fara, får vara där på fredag istället så det gör mig inget. Men för att få dagen att gå tänkte jag gå ner till stan och kolla tyger och eventuellt sy kuddar till vardagsrummet! Roligt! Men inget är öppet än och nu sitter jag och kollar saker till barnrummet. Det är så roligt och det finns så mycket fint, jag vill ha allting!

Jag älskar de här tapeterna vi har i datarummet. De är ljusa, lugna och vackra att se på. Här inne kommer vår lilla skatt sova gott och drömma sött. Databordet ska ut och hamnar i vardagsrummet, det kommer bli bra tror jag. Vi tänker ju inte bo här hela livet men så länge funkar det bra! Vi ska ja en vacker säng och jag vill ha en massa saker fast Andreas säger att det inte behövs. Varför måste han vara så förnuftig? Jag vill göra klart allting nu! På en endaste gång. Men det är bra att någon drar i handbromsen annars skulle lägenheten redan vara anpassad för små barn med säkerhetslås på skåp och lådor. Skötbordet skulle varit på palts och blöjor och annat bra att ha skulle redan vara inhandlat. Ja men man vet ju faktiskt aldrig hur fort tiden går.... ;)
Men jag är duktig och sparar mig. Men att planera och tänka kan ingen stoppa mig ifrån!

Och så måste jag bara säga att herregud så snälla människor är! Jag får låna så mycket saker, köpa och fråga om råd. Ni är så snälla emot mig och jag blir alldeles rörd! Tack så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0