kall morgon

Jag trodde det var ett skämt när jag såg att det låg snö på bilen! Hu! Somnade igår redan klockan 9 så sex imorse var jag väldigt pigg. Nu ska jag strax klä på mig och bege mig till stan där jag först jag träna lite och sen åka hem till Madde och känna på hennes otroligt stora mage!

Det är roligt att gå i skolan just nu. Vi skriver ett arbete två och två vilket innebär att jag inte behöver vara i skolan så mycket och hinner med en rad massa andra saker som legat och väntat så länge.

Och jag har äntligen börjat komma ur det här gravidkomat. Jag känner mig pigg glad och alert. Jag har lust att göra saker igen om det så bara är att ta en fika med någon. Jag vill inte längre bara ligga ner och sova, kolla film och sova lite till. Jag börjar faktiskt gilla min bebismage och alla förändringar i kroppen. De är okej och ganska mysiga. Och Andreas är så väldigt snäll emot mig. Säger en massa saker och uppmuntrar mig. För det är inte så lätt att se sina fina kläder bli allt mindre och mindre. Och varje gång jag säger att jag är så tjock att jag nästam skäms säger min älskling att det är väldigt konstigt tjock jag är och att jag inte är tjock utan gravid. Det är skillnad det.. Ialla fall är det skönt att höra. Det är ialla fall väldigt mycigt att känna på magen och förundras över att det ligger en människa där inne som jag snart ska få träffa. Och lite smygande har jag börjat känna bebisen rörelser, det är inte mycket men varje gång det händer är en ögonblick att minnas. Och snart kommer det nog vara fullt liv där inne så det är kanske bäst också att njuta av att det inte sparkar hela tiden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0