Tråkigt!

Min helg som skulle bli så bra!!!!!! Nu är det lite kaos istället och av planerna vi haft så länge blir det inget av :( Vi är nämligen "hemlösa". Det låter kanske lite värre än vad det är men bara ytterst lite. En vattenläcka har upptäckts i vår lägenhet i vardagsrummet och i sovrummet! Vilket innebär att golvet i båda rummen ska bort och vi kan inte bo här på flera flera månader! Vi är erbjudna en ersättningslägenhet. EN ERSÄTTNINGSLÄGENHET? Så vi ska bo provisoriskt flera månader. Och hur länge flera måander är kan de inte säga. 3 månader tog det i köket säger Andreas. Men det här är mycket större yta och mycket mycket mer vatten. Så när jag på skämt sa att ni är väl klara till Augusti, då är ju bebisen här, svarade de; Ja det tror vi nog, utan att skämta! Så idag blir det inget loppisletande, inga auktioner att besöka och inget av något annat heller! Så egentligen hade jag kunnat jobba idag. Fast det förståss Andreas hade blivit ledsen eftersom det var länge sen vi hade en morgon och dag tillsammans. Och det är ju egentligen viktiagre. I mina ögon är ju han det viktigaste i mitt liv. Och det ska man vårda och ta hand om :) Jag är nog lite svag för kärlek tror jag ;)

Så idag blir planerna som sagt annorlunda. Vi ska nog leta lite löst efter en lägenhet som vi kanske kan köpa istället. FÖr att bo provisoriskt så länge vill jag inte. Inte om bebisen kommer och allt. Jag vill ha allt i ordning! Och present måste inhandlas, blev inte gjort igår. Däremot tog jag en lååång skön prommis igår. Det var den härligaste på hela året. Solen lyste och det var lagom kallt och friskt!

Vi var också på middag med Kicki och Peter och det var verkligen trevligt! Och vilket fint hus han hade. Jag hade gärna flyttat in om så bara för köket. Är lite svag för vita lantliga kök.

Så denna lördags morgom har jag konstaterat att är svag för kärleken och anser att den både ska vårdas och ta tid och att jag är svag för vita kök! Där har ni mina svagheter och dessa brukar ju även vara människors ömma punkter så sätt igång att utnyttja de ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0