Vår!

Det är mars och äntligen början tussilago och andra vackra vår blommor visa sig. Fåglarna kvittrar itakt til droppande av den smältande vintern.. Eller? Hur var det nu. Utanför mitt fönster vräker snön ner! Fullkomligt vräker! Helt sjukt. Och de har stängt av elementen inomhus eller om det blivit något fel när det gick från minus till plus. Kallt är det ialla fall. Våren dröjer nog med andra ord. Länge känns det just som!

Gud vad jag längtar efter vårt lilla mirakel. Sitter här i datarummet. Det rum som ska bli bebisrum!Kan inte riktigt fatta att vi snart ska vara en familj på 3. Att vi tillsammans ska ha någon som är det viktigaste i vårat liv. Jag vill bara inreda och dona och fixa så att allt blir klart men jag vet ju att det är så lång tid kvar så jag försöker hålla mig... Men det är inte så lätt.

Tänkte nog springa ner på stan idag och bort tillgamla stan, om det slutar snöa, och kika i de butikerna. De har ju en massa gamla saker och sådant som jag skulle vilja inreda vårat hem med! Åh jag älskar att gå där och drömma. Ja drömma får jag göra om några timmar, nu ska här pluggas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0